Nu är den här

Nu är den äntligen här! Bilden som många har väntat på =) Solgardinen (tidigare barnvagnsgardin) Har valt att döpa om den då den har fler användningsområden än till just vagnen.

 
Solgardinen sys i dubbelt jerseytyg, tyget är så pass långt så det ska skydda hela barnet mot solen. Här har jag valt två olika tyger för att kunna variera mig i vilken jag vill ha som fram- resp. baksida. Den kantas med en snygg matchande interlock och här valde jag vit med röda stickningar för att få till en kontrast. Upptill sitter tre barnsäkra ringar som är tillverkade i miljövänlig och livsmedelsgodkänd plast (syns ej på bilden) att fästa gardinen med i vagnens suflett. Ringarna finns i fem olika färger: Svart, vit, röd, blå och rosa. Längre ner på gardinen finns snören att fästa i chassit för genomströmning av luft eller för att hänga upp gardinen som ett "tak" över vagnen om så önska
Priset för en solgardin har höjts pga ökad materialkostnad och ligger nu på 350 kr.

Det är en prisvärd produkt med många möjligheter.


Genom att knyta snörena runt chassit får du genomströmning under filten så att frisk luft cirkulerar runt barnet.


Du kan även knyta snörena runt handtaget och får då istället ett "soltak", barnet ser mer vad som händer.


Kanske är du som jag och hela tiden vill se ditt barn. Med hjälp av ringarna är det enkelt att bara vika över solgardinen till den sidan solen är och du kan se och kommunicera med ditt barn.


Den fungerar även att fästa på babyskyddet för att hålla den bråkiga solen borta i bilen. Eller som vindskydd när du bär med dig stolen. Den kan fästas på alla vagnar med suflett (liggvagn, sittvagn, sulky) och eftersom du alltid har med dig den kan du enkelt knäppa loss den och använda som underlag när bebisen ligger i gräset o luftar sig på picknicken =) Svep den runt dig och det blir en amningsfilt. Mycket praktisk produkt som är ett måste i sommar!

Tänk på att det blir väldigt varmt inne i vagnen och bilstolen om ingen luft får strömma igenom, lämna därför aldrig ditt barn oövervakad och var noga med att regelbundet känna efter temperaturen hos barnet!




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback



Kontakta mig: [email protected]




RSS 2.0